Küpsised, mõrud ja magusad

Tehnoloogiahiiud on loobumas kolmanda osapoole küpsistest. Reklaamitehnoloogiate kui ka digiturunduse valdkonnas toob see kaasa mitmeid muutusi ja uute lahenduste esile kerkimise. Üks on aga kindel: digiturundus ei kao ja digimeedia turg jääb kasvama, kuid valdkonnas võib oodata reklaamieelarvete kasutusalade ümberjagamist. Turuosalised on hetkel äraootavad: on neid, kes muutusi tervitavad ja näevad seda kui eelist, aga ka neid, kellele muutus tekitab muret. Vähese andmehaldusvõimekusega ettevõtete juures võib oodata tänasest veelgi suuremat sõltumist meedia ja andmehiidudest. Püüan selgitada ja analüüsida, mida turundajad küpsiste kadumisest teadma peavad.
Mis on küpsised?
- Esimese osapoole küpsisteks (first-party cookies) – veebileht peab mind sisse logimisel meeles. Midagi, mille olulisus üha kasvab.
- Kolmanda osapoole küpsisteks (third-party cookies) – suures osas hetkel reklaamitehnoloogiaettevõtete poolt kasutatavad (hetkel veel ka Google Analytics ja Adform).
- Ka teise osapoole küpsised on olemas. Nende ilmekaim näide on näiteks lennufirmade ja majutuspakkujate koostöö, mida usun, et igaüks digitaalses maailmas tajunud on ning mis baseerub omavahelisel andmekoostööl.
Mis on muutumas?
Kuidas see turundajaid mõjutab?